luni, 16 aprilie 2012

Wattpad zone (1)!

În ultimul timp, tot mai multe posibilităţi de a-ţi face cunoscute creaţiile se ivesc.
Poţi să publici pe un blog, să îţi scrii capitolele şi apoi să le publici pe Scribd, să îţi împărtăşeşti capitolele pe mail, şi toate doar la un click distanţă.
M-am gândit că ar fi interesant şi util dacă v-aş prezenta un site nou, care le conţine pe toate.
Poţi să publici, să citeşti, să ai fani, să fi fanul cuiva, să discuţi cu alţi autori, să ai propria ta bibliotecă online.
Wattpad este un lucru foarte util. Spun asta din proprie experienţă. Eu îmi public la intervale de timp regulate, capitole la poveştile mele, primesc comentarii de la mai mulţi cititori, care la rândul lor sunt autori, comentarii care mă ajută să îmi îmbunătăţesc felul de a scrie. Primesc voturi la ceea ce scriu şi destul de multe fanări şi, din curiozitate, trec şi pe la ei, ca să îmi cunosc fanii. Încep şi le citesc lucrările, comentez, votez, fanez. Când am poftă de ceva ‚străin’ trec pe la Wattpad în engleză şi mă satisfac cu tot ceea ce vreau.
Deci, să începem o mică introducere.
După ce căutăm pe Google ‚Wattpad’ şi intrăm pe site, vom avea o imagine de genul ăsta.
Sus, la Stories you might enjoy, sunt sugestii de lectură. De fiecare dată când vei schimba pagina şi apoi te vei întoarce vei avea alte sugestii.
La News Feed, avem două categorii, All News şi My News. All News sunt ştiri legate de fanii tăi, de persoanele pe care le fanezi, de persoanele cu care ai avut cel mai mic contact. My News sunt ştiri ce au legătură directă cu tine. De aici poţi afla cine comentează la poveştile tale, cine ţi-a adăugat lucrarea în bibliotecă, cine ţi-a votat ceea ce ai scris sau cine ţi-a devenit fan.
La Recommended People sunt de obicei persoane care au un fan comun cu tine.
La Căutare poţi să cauţi orice doreşti.
Dacă avem cont şi îl vom vizualiza, vom ajunge la următoarea fereastră.
 ·         Ce e popular: de obicei, la ‚What’s hot’ vei găsi lucrări care au un număr mare de comentarii, de vizualizări, de voturi, sunt în bibliotecile multora.
·         Ce e nou: La ‚What’s new’ sunt lucrările noi, care sunt la început şi nu sunt aşa de cunoscute.

·         Cluburi: la secţiunea ‚Clubs’ sunt diferite grupuri care se bazează pe o anumită tematică, precum şi cele mai noi discuţii dintre membrii acestora.
  • ·          Descoperă:  aici, la ‚Discover’ , poţi să îţi cauţi următoarea poveste favorită în funcţie de numărul de cititori, de comentarii, de voturi, în funcţie de gen, după căutările recente. De asemenea, aici vei găsi useri în creştere, care se bucură de un număr de comentarii tot mai mare, de tot mai mulţi fani etc.


  • ·         Status: Aici poţi scrie câteva cuvinte, pe care, dacă tu alegi, poţi să le postezi direct pe Facebook (prin logo’ul reţelei de lângă spaţiul destinat scrierii statusului). Poţi scrie orice doreşti aici.
  • ·         Lucrările mele: De aici îţi poţi alege lucrarea pe care vrei să o citeşti de la respectivul user.
  • ·         Fanii mei: Ei sunt persoanele care primesc un mail de fiecare dată când se întâmplă ceva pe profilul tău.
  • ·         Persoane pe care le fanez: Aici, tu eşti cel care va primi un mail de fiecare dată când se va întâmpla ceva pe profilul lor.
  • ·         Lucrările pe care le-am votat recent: sunt ultimele voturi pe care le-ai acordat.
  • ·         Comentariile mele recente: sunt ultimele tale comentarii.

     Dacă vom da pagina mai în jos, ajungem la spaţiul destinat comentariilor şi bibliotecii tale.

Biblioteca ta este alcătuită din:
·         My library:aici îţi adaugi lucrările pe care le-ai citit.
·         Read later: asta e ca o mică listă pentru următoarele tale lecturi.
·         Favorites: poţi adăuga aici poveştile care ţi-au plăcut.
·         Alte categorii opţionale: aici, fiecare user îşi adaugă câte categorii doreşte şi le denumeşte după placul său.
Widgetul tău poate fi adăugat pe site. E informativ, îţi arată câte voturi şi câţi fani ai acumulat.
Tabla de mesaje este un loc unde poţi discuta cu alţi useri subiecte care nu sunt legate de strict de ceea ce publici la lucrări. Poţi selecta ca mesajul tău să apară pe tabla fiecărui fan de al tău selectând ‚broadcast to fans’.

Sper ca această introducere în tainele Wattpadului să vă fie de folos.
Mi-am propus să vă arăt mai multe lucruri despre acest site, dar în mai multe postări.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu